Saturday, January 14, 2017

Adakah Kita Masih Di Zaman Batu?...


Sepuluh tahun yang lalu  Jana Herba giat mempromosikan kaedah bertangas iaitu suatu kaedah masyarakat melayu yang semakin terpinggir. Banyak artikel dan rajah yang kami hasilkan untuk memberi pemahaman sejelas boleh kepada para pengguna. Kebanyakan artikel dan rajah tersebut boleh dilihat pada blogspot terawal kami seperti janaherba.blogspot.com dan yang terkini ialah bertangasdanmandiwap.blogspot.com

Ramai pengguna dan bakal pengguna telah mendapat manfaat daripada usaha kami dan memberi idea kepada pengusaha lain untuk memulakan perniagaan dalam bidang ini. Untuk artikel mereka ada yang mengolah kembali artikel kami, ada yang meminta izin untuk menggunakan artikel dan gambar, tidak kurang juga yang menciplak bulat-bulat. 

Antara yang selalu diciplak ialah gambar set lengkap bertangas dan rajah bertangas dan perkara ini bebas di media sosial seperti blogspot, facebook, instagram dan sebagainya.






Atas nama mempromosikan kaedah bertangas Jana Herba boleh bertoleransi dalam beberapa perkara dan tidak dalam perkara yang melampau. 

Gambar yang kami hasilkan dibersihkan dan diletak nama dan nombor telefon mereka. Ada yang lebih "extream" mengaku mengeluarkan produk tersebut. 

Kepada yang menghubungi kami dan meminta izin diucapkan terima kasih dan selamat maju jaya. Kepada mereka yang masih berfikiran Zaman Batu insaflah dan hormati hak orang lain.

Jika para pembaca melihat gambar gambar seperti diatas maka itu adalah hak eksklusif Jana Herba Enterprise dan sesiapa ingin menggunakannya harap dapat hubungi kami dan berilah sedikit kredit sebagai tanda terima kasih anda.


No comments:

Post a Comment